Milli Eğitim Bakanı Tekin’den İsrail’in Gazze saldırılarına son verilmesi çağrısında bulunan açıklama
Birleşmiş Milletler Eğitim, Bilim ve Kültür Örgütü’nün (UNESCO) Fransa’da düzenlenen 42. Genel Konferansına katılan Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, İsrail’in Gazze’ye yönelik saldırılarına son verilmesi çağrısında bulundu.
Bakan Yusuf Tekin, merkezi başkent Paris’te bulunan UNESCO’nun 42. Genel Konferansı çerçevesinde düzenlenen “Genel Politika Tartışmaları” oturumlarına katıldı.
Tekin, burada yaptığı konuşmada, Genel Konferans başkanlığına seçilen Romanya’nın UNESCO Daimi Temsilcisi Büyükelçi Simona-Mirela Miculescu’yu tebrik ederek, Miculescu’nun görevini yerine getirmesinde Türkiye’nin her türlü işbirliğine açık olduğunu söyledi.
Tekin, adil ve müreffeh bir geleceğin inşası adına insanlığın vicdanına yönelik hedeflerin belirlendiği uluslararası platformlarda hala savaş ve çatışmaların konuşulmasının kendilerini endişelendirdiğini belirterek, şunları söyledi:
“Gazze’de yaşanan insanlık dramı ülkemizi derinden yaralamaktadır. İsrail’in Gazze’ye yönelik çok sayıda sivilin ölümüne neden olan ve savaş suçu işleyen saldırılarının son bulması, çatışmanın barışçıl çözümü, bölgenin barış ve barış ortamına ulaşması için. İnancın bir an önce küresel çapta “Vicdanın harekete geçmesi hayati önem taşıyor.”
Tekin, Türkiye’nin tarihi sorumlulukları ve devlet gelenekleri çerçevesinde insani yardım konusunda aktif bir varlık sergilediğini ve uluslararası alanda ihtiyaç sahiplerine destek vermeye devam ettiğini belirtti.
“Uluslararası barışın sağlanmasında temel unsurun eğitim olduğunun bilincindeyiz.”
Türkiye’nin Gazze’deki saldırıların ilk gününden bu yana uluslararası kuruluşlarla iletişim konusunda yardım sağlamaya devam ettiğini belirten Tekin, “Eğitimin dünyaya değer katan, dünyayı değiştiren ve uluslararası barışı sağlayan temel unsur olduğunun bilincindeyiz. ” söz konusu.
Tekin, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın Birleşmiş Milletler (BM) 2022 Eğitimde Dönüşüm Zirvesi’nde vurguladığı gibi, yaş, cinsiyet, ekonomik düzey, etnik köken, din ve bölge farkı gözetmeksizin tüm öğrencilerin nitelikli, kapsayıcı ve adil eğitime erişmesi gerektiğini kaydetti. eğitim.
“Türkiye olarak dünya barışını tesis etme çabalarımız kapsamında yabancılaştırıcı tüm unsurları müfredatımızdan çıkardık.” Tekin, tüm ülkelerin eğitim bakanlarını bu konuda çalışmaya davet ettiğini söyledi.
Bakan Tekin, Türkiye’nin eğitim politikasının yaşam ve kalkınmaya yönelik becerilerin geliştirilmesi, iklim değişikliği ve çevre eğitimi, dijital okuryazarlık becerilerinin geliştirilmesi ve öğretmen gelişimi üzerine inşa edildiğini açıkladı.
UNESCO’nun Küresel Eğitim İzleme Raporu’nda yer alan fen, teknoloji, mühendislik ve matematik eğitimi çerçevesinde mühendislik konularına müfredatta geniş yer verildiğini anlatan Tekin, Türkiye’nin artık birçok dünyaya örnek olabilecek bir seviyeye ulaştığını ifade etti. Ülkeler eğitim altyapısı ve sistemiyle
Bakan Tekin, Türkiye’nin son yıllarda uluslararası öğrenci hareketliliği açısından tercih edilen ülkelerden biri haline geldiğini ve birçok ülkeden uluslararası öğrenciye burs sağladığını belirtti.
UNESCO’nun kurucu üyeleri arasında yer alan Türkiye’nin, normal bütçeye en fazla katkı sağlayan 20 ülke arasında yer aldığını belirten Tekin, “Bu yıl Cumhuriyetin 100’üncü yılını kutlayan ülkemiz, faaliyetlere destek olmayı hedefliyor. UNESCO tarafından yürütülen ve önümüzdeki dönemde yeni sorumluluklar üstlenecek.” hazır.” ifadesini kullandı.
Türkiye’nin dünyadaki somut ve somut olmayan kültürel varlıklar açısından zengin bir ülke olduğunu vurgulayan Tekin, bu kapsamda 22 Kasım’da seçimleri yapılacak olan 2023-2027 dönemi Dünya Miras Alanları’nın belirlendiğini söyledi. Dünya Kültürel ve Doğal Miras Sözleşmesine Taraf Devletler Genel Kurulunun 24. Oturumu. Komiteye Türkiye’nin adaylığına destek beklediğini söyledi.
Tekin, denetim ve finans konusundaki yetkinliğini uluslararası platformlarda kanıtlayan Sayıştay’ın 2024-2029 dönemi için UNESCO Dış Denetçi adayı olduğunu da belirtti.
“Dünyanın dört bir yanında meydana gelen beşeri ve doğal afetler, acil durum ve kriz anlarında müdahale mekanizmalarının ne kadar önemli olduğunu gösteriyor.” Tekin, 6 Şubat’ta Kahramanmaraş merkezli deprem felaketi sonucunda bunun önemini yakından yaşadıklarını söyledi.
Tekin, “Bu süreçte yaralarımızın hızlı bir şekilde sarılması ve eğitimin aksamaması için büyük çaba sarf ettik ve etmeye de devam ediyoruz.” değerlendirmesini yaptı.
Milli Eğitim Bakanı Tekin, konuşma öncesinde Cezayir Milli Eğitim Bakanı Abdulhakim Bilabid ile ikili görüşme gerçekleştirdi.
Konferans 22 Kasım’a kadar devam edecek.